OranjelogoDe Huizen van Oranje en NassauNassau
Vorstelijke Mode
Vlag BelgieVlag NederlandGouden KroonVlag LuxemburgVlag Duitsland

Majesteitelijke Mode

Hoeden,Tassen, Schoenen en Accesoires

De meeste kleding van Prinses Máxima wordt verzorgd door Edouard Vermeulen die het Modehuis NATAN in Brussel beheert. Edouard Vermeulen
werd geboren in Ieper (België) op 4 Maart 1957. Zijn opleiding begon als interieurontwerpen (St. Luc Brussels) die slechts tot doel had, om te leren om te
gaan met volumes en het werken met een verscheidenheid aan materialen. Na drie jaar als decorateur te hebben gewerkt, ontdekte hij zijn grote liefde
voor de Mode en presenteerde zijn eerste en eigen collectie in 1984.

Galakleding van Natan (Edouard Vermeulen), poseren voor de pers en een moment van rust in een hectische wereld.

Gedurende de jaren daarna, maakte, Edouard Vermeulen, zijn eigen ontwerpen voor onder meer leden van de Belgische Koninklijke familie,
de Zweedse, Nederlandse, Deense en die van het Groothertogdom Luxemburg. De mode-ontwerper werd voor zijn inspanningen de mode
betreffende in maart 2003 door de Belgische Vorst Albert benoemd tot Officier in de Orde van Koning Leopold II. Zijn ontwerpen spreken vele
artiesten aan als wel leden van de Jetset. Edouard Vermeulen heeft in de loop van de jaren een persoonlijke stijl ontwikkeld van schoonheid, een
zweem van vrouwelijkheid aangevuld met raffinement. De rijkdom aan kleuren en materialen is eenvoudig en puur van vorm. Het is de stijl die
de actieve vrouw van vandaag sterk aan spreekt.

Linkerfoto: Gala jurk in mat-wit met beige tonen, compleet geborduurd met kristallen en kleine lovertjes (ontwerp Natan). De snit van de jurk is simpel
gehouden en valt slechts op bij de armen en de schouders. De stola is van echte natuurzijde en de Prinses draagt beige leren open sandalen. Edouard
Vermeulen is er wederom in geslaagd om iets bijzonders voor Prinses Máxima te ontwerpen. Zijn keuze van kleur en materialen bestempelen hem tot
een van de beste couturier's van de laatste jaren. Als geen ander voelt hij de wens bij zijn klanten voor eenvoud en pure schoonheid vlekkeloos aan.
De klederdracht die de Prinses tegenwoordig draagt is daar een eclatant voorbeeld van.


Schitterende accesoires, houten armbaden gemaakt van diverse soorten hout, horloge van Cartier en een fraai ring. Creatie hoed en jurk zonder mouwen, Máxima passende kleur Leiden 2006,
g evoel voor mode met bijpassende accesoire de korte witte parel oorbellen en prachtige broek - blouse combinatie met bijpassende dansschoentjes.


Niet alleen is Máxima weg van de hedendaagse mode. Ook haar schoonmoeder en schoonzussen doen heel gezellig mee aan dit soort vermaak. Een hobby
die recht doet aan de vrouw in kwestie maar ook het nodige geld kost. Kennelijk zijn onze Oranje's nog steeds niet zover dat men financieel dient in te
binden. Toch zien we steeds vaker leden van de Koninklijke- en aanverwante familie rond wandelen in al eerder gedragen kleding en de daarbij behoren
accessoires. Misschien een teken aan de wand of is het gewoon de overbekende Hollandse zuinigheid die hen daartoe aanspoort. Welgevoeglijk kan worden
gesteld dat ook de kredietcrisis niet aan hen is voorbij gegaan. Zoals vaker geschreven, lijkt het kapitaal der Oranje's blijkbaar wel een staatsgeheim.
Gelukkig is de de door hen gedragen mode en aanverwante zaken geen staatsgeheim. Alhoewel, men moet er best veel moeite voor doen!


Máxima Zorreguieta Natan (Eduard Vermeulen) en de inmiddels Koningin zijnde Máxima en Mathilde van België openen samen.

Bovenstaande foto's geven een impressie welke mode de huidige Koningin der Nederlanden Máxima draagt en op welke manier. Een mode die ons,
allemaal aanspreekt. Modebeust lijkt een must te zijn in het uitgebreide land van de Hoge Adel. Ook vriendinnen (Koningin Mathilde van Belgie) laten zich
mee slepen door het enthousiasme en de uitgebreide verscheidenheid aan kleding van onbekende en ook zeer bekende (beroemde) mode-ontwerpers,
als Natan, Valentino, Naum, Strehle en de Nederlandse modestylist Jan Taminiau die de kleding van de Koningin mocht verzorgen tijdens de inhuldiging
van het echtpaar in 2013 tot Vorst en Vorstin der Nederlanden, waarbij Kroonprinses Amalia de scepter van vader overnam en Prinses van Oranje werd.
De Prinsessen kleding werd verzorgd door Edouard Vermeulen (Natan).

Peter Kent maakt luxe lederen handtassen, accessoires en jassen. Het bedrijf is gevestigd in Argentinië. Opgericht in 1972 door Alejandro Neer focust
het merk zich op twee zaken: het creëren van klassieke design's met een moderne draai én gebruik maken van de meest luxe soorten leder en suède.
Het bedrijf is favoriet bij Prinses Máxima en de Argentijnse presidentsvrouw Cristina Kirchner. Een van Máxima's favoriete handtassen is een roze
lederen exemplaar(zoals beneden links) uit de collectie van Peter Kent. Ze heeft 'm meermalen gebruikt, tijdens het bezoek aan Kenia in 2005, het
officiële bezoek aan Argentinië in hetzelfde jaar, de PaFemme conferentie, het officiële bezoek aan Australië in 2006, en Burendag in 2008.


Prachtige accesoires de penneset, Alejandro Neer, Lisa Hoaken en Hector Neer van Peter Kent en vergroting van sluiting Peter Kent tassen.

De Peter Kent-stijl brengt kleur, vorm en materiaal in perfecte balans. Peter Kent is helder, stralend, fris en vol passie in zijn levendige kleurgebruik.
De ontwerpen zijn van een klassieke eenvoud, zuiver van lijn maar met gedurfde accenten. De materialen worden gekozen uit een breed scala van
wat natuur en techniek te bieden hebben: kalfsleer, lakleer, plantaardig gelooid leer, lams- en geitenleer, stof, synthetische materialen, plastic en metaal.
Het binnen- en buitenwerk wordt volledig met de hand gevormd. De tassen van Peter Kent zijn comfortabel, licht, veelzijdig, functioneel en prettig
draagbaar. Dankzij de hoogwaardige kwaliteit gaan zij een mensenleven mee.



Peter Kent is het enige merk ter wereld dat zelf het aluminium frame voor zijn tassen produceert. In het boegbeeld, de Baulito, dat de geestige bijnaam
'het mini-hutkoffertje' kreeg, werd deze methode voor het eerst toegepast. Het werd een icoon voor het merk. Extra's: Afsluitbaar binnenvak.
Afmetingen: 26 x 17 x 16 cm. Materiaal:   Fiorentina - met aniline gekleurd leer, extreem zacht en uitmuntende stevigheid. Kleuren: Negro, Marron,
Rojo, Coral, Naranja, Fucsia, Tiza, Blanco en Lima.


v.l.n.r. Baulito geelbruin, vergroting sierkwast, Baulito grijs en versiersluitstuk.

Peter Kent is een toonaangevend Argentijns merk met een duidelijke, eigen identiteit, dat na 40 jaar nog steeds trouw is aan zijn gedachtegoed: heldere lijnen, subtiele vormen, hoogwaardige materialen, unieke kleuren, topkwaliteit en ambachtelijk vakmanschap. Bij het ontwerpen van de schouder- en handtassen richt Peter Kent zich op een bijzondere vrouw: actief, dynamisch, modern en elegant. Een vrouw die het motto 'less is more' hanteert.

Chapon y muscaton.

Het hoge rechthoekige model van deze tas garandeert optimaal ruimte. De tas sluit bovenaan met twee stevige magneetsluitingen. Opvallend is de
doorlopende riem die onderaan de tas met een aluminium musketonhaak wordt bevestigd. De tas wordt gedragen op de ideale lengte, onder de oksel. Materiaal Fiorentina - met aniline gekleurd leer, extreem zacht en uitmuntende stevigheid. Afmetingen 30 x 25 x 17 cm.

Extra's: Los, met een rits afsluitbaar toilettasje, groot afsluitbaar binnenvak, 3 extra open binnenvakken (2 klein, 1 groot),

  • Kleuren Blanco - Wit
  • Negro - Zwart
  • Marron - Donker Bruin
  • Azul - Donker Blauw
  • Azulino - Licht blauw
  • Roso - Rood
  • Salmon- Donker Oranje
  • Arangio - Oranje
  • Camel - Camel
  • Sabia - Licht Camel
  • Banana - Licht Geel
  • Verde - Mint Groen
  • Tiza - Crème

De doelgroep is een vrouw, jong van geest, maar intelligent en volwassen waar het aankomt op keuzes. Een vrouw die mode en trends ziet als interessante
suggesties, die zij interpreteert en toevoegt aan haar eigen, inherente gevoel voor stijl. Die ruimte voor individualiteit vindt u ook terug in de bijzondere
accessoires: luxe, lederen cassettes voor horloges, vulpennen e.d. Dat is de beschrijving van de klantenkring van ontwerper Peter Kent. Ook voor de
wederhelft maakt het modehuis op het gebied van accessoires prachtige ontwerpen. Voor de man die met zijn persoonlijke stijl een statement maakt.

Bovenstaand creaties zijn van dit jaar (2012), ontworpen en gemaakt door het bedrijf Peter Kent. Op de linkerfoto zien we de zogenaamde Peter Kent
Swing
, een handtas waar letterlijk alles wat een vrouw nodig heeft, in kan. De tas is voorzien van zakken die binnenin zijn aan gebracht en werd gemaakt
van waterresistent materiaal, in dit geval leer. Het is verkrijgbaar in diverse kleuren. De prijzen variëren van Euro 350 tot Euro 650. De tweede creatie,
een handtas die wat draagbaarder is dan het eerste type, heet de Peter Kent Clutch en is beschikbaar in het materiaal Patent (Charol), Vernicetta
alsmede Brillo leer. De derde tas is er een van lang formaat en behoort ook tot de range Peter Kent Clutch. Ook deze is beschikbaar in vele kleuren en
word vervaardigd uit leder. Beide handtassen worden voorzien van een prachtig laklaag die recht doet aan het gebruikte materiaal. Tenslotte, de tas op
de rechterfoto, wordt gemaakt van canvas en Fiorentina leer. Ook daar hield de ontwerper van Peter Kent rekening met de moderne vrouw,
die graag van alles met zich mee sleept. Deze tas kan ook in vele schakeringen qua kleur worden geleverd.

De term "Haute Couture" is Frans. Haute betekent "hoge" of "elegant". Couture betekent letterlijk "naaien". De modebedrijven zoals Gucci, Yves Saint
Laurent en andere beroemde modehuizen hebben dus een bedrijf dat bestaat van het ontwerpen, maken en verkopen van op maat gemaakte,
Haute Couture dames- en herenkleding. Gemaakt voor elke klant die dit kan betalen, vereist Haute Couture kleding een soms vaak fors geldbedrag
voordat men erover kan beschikken. Het duurt meestal 100 tot 400 uren om een jurk te creëren en dat geeft een kostprijs van $ 26.000 tot meer
dan $ 100.000
. Een maatpak begint bij $ 16.000 en een eenvoudige en zeer simpele avondjurk wordt begroot op ongeveer $ 60.000.

Tijdens de "mode van de Gouden Eeuw," na de Tweede Wereldoorlog, waren er zo'n 15.000 vrouwen die couture droegen. Zoals de Hertogin van
Windsor
die gewoon de hele collectie van dat moment opkocht. Ondanks de uiterst kleine markt, handhaven Haute Couture ontwerpers zich, deels
omdat het prestige dat zij verkrijgen bij de diverse modeshows die worden gegeven voor zeer geselecteerde klientèle, hen helpt hun andere producten
te verkopen, zoals parfum, cosmetica,. Voorts komt hun prêt-à-porterlijn beschikbaar in de winkels voor een ieder die daar behoefte aan heeft.
Vandaag de dag zijn slechts 2.000 vrouwen in de wereld financieel sterk genoeg om Haute Couture kleding te kopen. 60% is Amerikaans.
Slechts 200 daarvan zijn vaste klanten. Om toch aan de bak te komen met hun ontwerpen, lenen de Haute Couturiers deze vaak uit aan filmsterren
of andere publieke figuren voor de broodnodige publiciteit.